Monday, November 10, 2008

Permulaan Sebuah Kebangkitan...

Assalamualaikum wr wb

Peminat, Pemodal dan Pengusaha Serai,

Setelah bermesyuarah, akhirnya kami bermuafakat untuk menggembleng sumber memulakan Projek Penanaman Serai Permulaan 10 Ekar di Mukim Labok, Machang, Kelantan.

Maka bermulalah sebuah kebangkitan...

Semuanya akan kami rakamkan di sini... LadangSerai.Blogspot.com

Semoga perkongsian informasi dan pengalaman ini akan menganugerahkan manfaat dan barakah kepada semua, Insya Allah.

Di mana ada SUMBER di situ ada KEKUATAN.

Info asas tentang serai:

http://en.wikipedia.org/wiki/Cymbopogon_citratus

http://www.mardi.my/herba1/seraimakan.html

1 comment:

Unknown said...

askum...

saya mej amran tudm..masih bekerja dengan kementerian pertahaan..5 tahun lagi akan penchen..amat berminat degna usaha saudara.. semoga saudara berjaya..berhasrat untuk menvceburi pertanian bila pencen dan mengusahakan serai tebu dan pembiakan lemb..insyAllah..ada tahan 190 ekar di muadzam saha..boleh di usahaka kalau saudara berminat.......kalau berminat lebih anyak tanah boleh di dapati tanah tol.. saya doakan suadara sentiasa diberkati allah...tanah sudah clear dulu china segamat buat tanam tembikai ekspot ke jemun..berbki9t bukitv tanah..ada kawan kawan punya .pembertrina kerajaaan pahang. semasa saya bertugas fdi pahangg...wasalam..saya aakan snetiasa mengikuti perkembangan suadara..ingin sekali melawat ladag saudara kalau ada kelapangan... 019 2305637
amran_mohd@yahoo.com.au
saya asal bukit marak kota bharu kelantan..pencen balik kg laaah bukit marak..... insyAlolah ketemu lagi.....projek saudara saya jadikan mentor saya....semoga terus berjaya